Święto Matki Boskiej Zielnej


 


Matko Boża, Matko roślin i ziemi!
Wiązankę do poświęcenia przyniosę:
Zioła, kwiaty, dojrzałe kłosy zboża.
Uklęknę, posłuchaj mojego głosu!

Dzisiaj Święto Twojego Wniebowzięcia,
Gdzie do Nieba poszłaś z ciałem i duszą.
Jezus Chrystus z miłością do siebie wziął,
A oprócz róż - został grobowiec pusty!

Maryjo - Tyś jasnością doskonałą, 
Która słońcu na niebie tańczyć każe,
Matką ludzi - najczulszą i najlepszą,
Czarną Madonną z rysami na twarzy.

Życie łamało mnie nieraz jak trzcinę,
Do Ciebie ze łzami, z modlitwą biegłam,
Szukałam Cię obok klonu w Gietrzwałdzie
I przy stópkach na kamieniu licheńskim.

Z Różańcem idę do Ciebie codziennie.
Maryjo! Połóż dłonie na mej głowie.
Matko Boża, módl się za nami! Proszę. 
Wstaw się za mną, zanieś prośby do Boga!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chandra

Sen wieczny

Nocą....

Nie jestem już...

Książka - "Tajemnice życia"

Azyl